Sacose cu personalitate 1

Product Information

Sacose cu personalitate

Desi pentru multi dintre noi pungile de plastic sau de hartie, fie de cadou sunt doar o simpla modalitate de a cara un continut anume, se pare ca acest tip de ambalaj a capatat cu timpul noi si noi atributii, bineinteles bazate pe promovarea unui concept cat se poate de creativ.

In primul rand, s-a dorit reutilizarea unor astfel de pungi. Prin urmare, designul si mesajul trebuiau sa fie destul de atractive, sa se potriveasca nevoilor de „afisare” si „apreciere” ale consumatorilor si sa fie suficient de amuzante. Mesajele afisate pe astfel de suporturi de promovare (le putem denumi deja asa) sustineau de la cauze sociale pana la identitati de branduri.

„A cara cu tine o cauza sociala”

Se stie foarte bine ca o campanie sociala atrage cel mai mult prin mesaje socante, si in acelasi timp extrem de creative. Imaginile utilizate reprezentau adesea chipuri umane sau contexte dezolante. Campania „Reach out children with autism” a fost ins chimb una destul de vesela si inspirata dintr-un gest matern/patern simplu dar extrem de emotionant: tinutul mainii copilasului. Cum se poate vedea si in imaginea de mai jos, grafica pungii este de asa natura incat sa sugereze, prin tinerea de toarta, tinerea de mana a unui copil cu autism. Mesajul doreste apropierea publicurilor tinta de aceasta categorie sociala defavorizata, iar suportul ales este sugestiv, creativ si cu o deschidere publica larga.

Si Crucea Rosie a venit cu un concept care sa transmita direct si eficient mesajul urmator: este nevoie de donatori voluntari de sange. La nivel mondial, astfel de campanii sunt incurajate fie prin simple metode de promovare precum campanii de informare in diferite institutii, fie chiar prin intermediul unor simple pungi de cumparaturi. Firul perfuziei desenate pe punga parca se contopeste cu bratul celui care o poarta, iar mesajul este evident.

Produsele isi gasesc locul si pe punga, nu doar in punga

Este adevarat ca multe companii aleg sa promoveze brandurile lor pe pungile de cumparaturi oferite in momentul cumpararii unui alt produs. Oricine foloseste o punga cel putin o data pe zi, iar eco-taxa platita per punga de fiecare data cand consumatorii merg la cumparaturi ii determina sa pastreze punga si pentru urmatoarele achizitii. Astfel, durata de viata a unei pungi ajunge la cel putin o luna sau mai mult, practic pana la epuizarea ei. Astfel, de ce sa nu fie acesta un nou canal de comunicare. Iata cateva exemple elocvente in imaginile de mai jos.

A recicla este acum o joaca

A recicla inseamna a refolosi, inseamna a acorda noi sensuri si intrebuintari unui obiect. Lucru zis si facut de catre cei de la Lee, care au venit cu un nou concept de punga care sa arate apreciere fata de publicurile tinta, dar si fata de mediu. Toate acestea fiind integrate intr-o strategie interesanta de responsabilitate sociala, au dat nastere conceptului denumit „Never Wasted”, un prototip de punga din carton dezmembrabil care poate capata multiple sensuri imediat dupa ce a avut doar rolul de punga de cumparaturi. Realizata intr-un tiraj de numai 3000 de exemplare, aceasta punga a facut deliciul consumatorilor care nu au mai fost nevoiti sa cheltuiasca bani pe alte accesorii utile in viata de zi cu zi. De exemplu, designul pungii permite realizarea unui joc interactiv din aceasta, sau decuparea unui semn de „Do not disturb” sau a unui calendar de birou extrem de chic. Si lista nu se opreste aici. Avem parte si de suport pentru creione si pixuri, de portofel bio, de semn de carte, de sireturi sau de o schema de prim ajutor. Restul se intelege de la sine 🙂

Avem si un exemplu din categoria pungilor bio-degradabile. Este vorba de 60Bag, o punga realizata din material organic asemanator cartonului, care este presat la rece si care se dezintegreaza in numai doua luni de la fabricare. Conceptul dezvoltat in Polonia, este si fericitul castigator al unui premiu Green Dot.

 

Citeste si urmatorul articol despre Sacose cu personalitate II.

Articol realizat de Maria Crangasu

468 ad