Portret de designer – Alexandra Istratova

Product Information

Rusii s-au nascut cu un talent special in ceea ce priveste designul. Oameni cu spirit creativ, in marea Rusie gasim cea mai puternica industrie de ambalaje din lume, atat la nivel tehnic, cat si la nivel de concepte originale. Ambalajele create de artisti sau de echipe ale agentiilor rusesti se demarca printr-un grad inalt de excentricitate transpusa totusi, al nivelul ambalajului intr-un mod sustenabil si „user friendly”.

Cel mai cunoscut concept al Alexandrei Istratova, art director si ilustrator cu experienta, este Kiss, un brand de piure din legume si fructe cu un design extrem de „engaging” in relatia cu tinerii consumatori. Practic, nu vorbim in primul rand despre un simplu ambalaj cu o supapa ce permite accesul rapid la continut, ci vorbim despre un adevarat context. Practic, acest produs, prin designul sau te poate pune intr-o legatura ipotetica cu diferite personaje ilare si extrem de excentrice. Buzele si profilul acestor personaje sunt elementele care definesc cel mai bine identitatea produsului si fac dintr-un produs, aparent plictistor, unul care te si amuza si care te si ajuta sa ai un stil de viata sanatos. Supapa prin care poti savura produsul este asezata fix in dreptul buzelor usor exagerate ale acestor personaje diferite si simuleaza practic un sarut. Ambalajul atrage atentia prin orginalitatea ideii, prin stilul pop-art si prin cromatica puternica. Cele mai multe dintre personaje sunt exponenti ai unei categorii paria a societatii sau monstrii ceea ce aduce un strop de adrenalina in esenta produsului. Este un produs cu care te-ai poza, pe l-ai posta pe contul tau de facebook si care creeaza buzz in jurul sau. Consumatorii devin ei insisi promotori ai produsului.


Ca ilustrator, Alexandra Istratova, pune mult accent pe schematizarea graficii, dar si pe designurile abstracte, dar care creeaza efecte vizuale atractive si care stimuleaza atentia. Colaborarea cu brandul Martini a dat nastere unei editii speciale extrem de chic si care vorbeste despre viata consumatorilor de lux. Cu ocazia sarbatorilor de iarna, Alexandra Istratova a avut misiunea de a crea un design cat se poate de festiv si care sa trimita la anumite obiceiuri legate de petrecerile de Revelion. Cel putin in America, oamenii obisnuiesc sa organizeze baluri mascate in noaptea de Revelion tocmai pentru a da un caracter deosebit acestui moment. Alexandra Istratova a atasat o masca de carnaval sticlei de Martini oferind un efect 3D designului per total. Simfonia cromatica a avut menirea de exprima euforia si veselia momentului.

Un ultim design pe care il mai prezentam in profilul de designer de astazi este pentru brandul rusesc de branza Shorf. Alexandra Istratova s-a inspirat din traditiile rusesti ale lunii februarie, cand rusii isi fac cadou diferite dulciuri impachetate in hartie cu desene care sa ilustreze continutul (nuci, ciocolata, fructe uscate etc)…cam ca la Halloween-ul american. Shorf propune patru sortimente diferite si extrem de sofisticate: branza cu ciocolata, cu piersici, cu nuci si cu prune. Fiecare ambalaj prezinta o schita a aromei, iar tocmai pentru a indica cat mai clar acest lucru si culoarea este diferita in functie de aroma (exp: pruna-violet). Este un design extrem de elegant si in acelasi timp natural si de efect. Hartia este extrem de flexibila si se muleaza perfect dupa forma traditionala a branzei: triunghiul.

Per total, Alexandra Istratova este un melange de creativitate, inspiratie ruseasca, culoare si ilustratii extrem de atractive. Un designer talentat care propune multe concepte expresive in industria ambalajelor. Abia asteptam sa descoperim noi concepte.

Articol realizat de Maria Crangasu

468 ad