Heineken – 140 de ani de traditie, inovatie nesfarsita

Product Information

140 de inovatie sunt putini pentru unul dintre cele mai creative branduri de bere din lume. Heineken mai are mult de spus si inca o face bine si dupa aproape un secol si jumatate de idei acidulate de minti luminate si originale. In  2012, Heineken poate deja vorbi despre o axa temporala pe care brandul a evoluat, pastrandu-si totodata prospetimea si calitatea.

Un brand care se reinventeaza

O editie limitata de patru sticle diferite a fost oferita consumatorilor-fani ai brandului, in patru ipostaze de colectie: prima sticla marcheaza anul de debut (1873) al celei mai apreciate bauturi pe baza de hamei din lume, ce pastreaza eticheta originala. Simbolul care consacra brandul Heineken, si anume „steaua” a aparut abia 60 de ani mai tarziu in 1933, moment in care s-au creionat si primele caracteristici de baza ale identitatii Heineken. In prezent, renumitul brand are una dintre cele mai simple, dar usor recognoscibile etichete din lume, iar verdele este culoarea adjudecata, determinand un automatism al simturilor in randul consumatorilor. Cum Heineken este o marca deschisa catre consumatorii sai si care doreste sa exploateze potentialul lor creativ, in 2012 compania producatoare propune un concurs de creatie si design pentru a desena viitoarea sticla. Se ofera astfel ocazia consumatorilor (specialisti sau amatori) de a crea o sticla unica care sa faca inconjurul lumii. Mai multe detalii despre concurs si kit-ul de identitate vizuala si design pot fi gasite aici

Inovatie sclipitoare

Acesta nu este primul concept inovativ din portofoliul Heineken. Bazandu-se adesea pe preferintele si nevoile consumatorilor, Heineken a reusit sa creeze si cel mai de succes model de sticla cu efect fosforescent. Nu doar ca acest aspect scoate in evidenta produsul si depaste celebra tehnica de aplasa sigle luminoase ale brandurilor de bauturi in cluburi si pub-uri, dar creeaza o aura originala produsului. Consumatorul, la randul sau se simte special si transmite mai departe mesajul brandului altor consumatori uimiti de inovatorul ambalaj. Mai mult decat atat, acest model de sticla este realizata din aluminiu si pastreaza lichidul la o temperatura optima. Pierderea acestei temperaturi optime este semnalata prin scaderea gradului de fosforescenta a sticlei. Aceasta editie limitata poate fi gasita, insa, doar in cateva orase din lume (printre care nelipsitele New York si Los Angeles), fiind adresate unui grup mai restrans de consumatori, cu posibilitati financiare pe masura orginalitatii sticlei.

Bere, nu doar pentru sportul rege

Se spune ca berea este lichidul vital al celor care vor sa simta competitiile la maxim. Heineken a fost un pic „smart” la acest capitol si pe langa o editie limitata dedicata sportului rege, s-a orientat si spre sustinerea altor sporturi precum rugby-ul. Ca partener oficial al campionatului mondial de rugby, Heineken a afisat pe celebrele cutii verzi de bere, simboluri specifice sportului pur barbatesc. Siluete ale elementelor specifice acestui sport precum mingea sau cupa, dar si pozitii celebre ale jucatorilor au fost realizate din literele ce compun chiar numele marcii. Mai mult decat atat, logo-ul oficial al brandului a fost incorporat intr- minge de rugby stilizata. Aceasta hibridare a avut rolul de a promova o competitie pe gustul barbatiilor, iubitori si de bere bineinteles si nu orice bere, ci doar de Heineken.

O bere de legenda pentru o trupa legenda

Fiind un brand cosmopolit, Heineken nu a evitat nici asocierea cu nume de legenda ale muzicii. Editia speciala dedicata celor 4 Beatelsi, intens promovati la nivelul ambalajului. Aceasta editie limitata, a venit doar cu un insert special ce anunta o promotie cel putin interesanta nu doar pentru fanii inraiti ai britanicilor revolutionari in ale rock-ului. Trimitand 4 capace inele cutiilor de bere Heineken, aveai sansa de acastiga una dintre cele 12 casete originale imprimate cu muzica legendelor britanice.

Lux+modernism = Heineken

Pentru incheiere, am pastrat conceptele mai futuriste pe care Heineken le-a propus in ultima decada. Artistul Ora-Ito a creat primul concept 100% sustenabil din portofoliul Heineken si anume o sticla realizata integral din aluminiu si denumita Heineken Green Line. Coceptul grafic se distinge prin minimalism si prin expunerea concreta la nivel vizual a denumirii produsului: sticla cu o forma alungita, ce pasteraza textura si cormatica originala a aluminiului este parcursa circular de o linie verde. Coceptul a fost exclusiv destinat magazinelor de lux din Franta si denota prospetime si puritate prin simplitatea sa.

In concluzie…140 de ani de traditie…afisati in numeroase moduri…si inovatia Heineken nu se opreste aici.

Articol realizat de Maria Crangasu

468 ad