Concept sigur si inovativ – cofragul de oua

Product Information

Cand va ganditi la micul dejun ce bunatati va vin in minte prima data? Pentru multi dintre noi omleta este un adevarat rasfat al dimenetilor somnoroase. Prin urmare si materia prima, ouale, ar trebui protejate cu grija si depozitate in recipiente care sa starneasca pofta de voie buna si sa ne asigure caloric de baza pentru o noua zi.

Un concept, pentru moment doar in stadiul de proiectare, care este destul de simpatic se numeste „Two eggs for you”, o idee ideala pentru indragostiti sau pentru cei care au nevoie doar de cantitati mici de mancare. Ouale sunt printre cele mai perisabile alimente si prin urmare acesta este un insight destul de important atunci cand se proiecteaza un recipient pentru stocarea oualelor. Conceptul este simplu, insa suficient de ergonomic si cu o estetica care inveseleste diminetiile. In interiorul cutiei din carton in care salasuiesc cele doua oua, exista si o propunere de reteta explicata pe scurt, asta daca se intampla sa fiti in pana de idei pentru micul dejun. Designul porta semnatura lui Conor Whelan.

Tot un concept atitpic, insa asemanator primului prezentat este cel realizat de Lindsey Faye Sherman, care propune ambalarea oualelor in functie de tipul de consumator si de nevoile sale. Astfel, poate fi cumparat doar un ou, doua, patru sau maxim sase. Ouale sunt ambalate in recipiente asemnatoare cutiilro de iaurt, ajutand astfel la distingerea brandului de altele din categoria sa. Cu toate acestea, ambalarea separata a unui singur ou nu este intocmai un concept sustenabil, fiind utilizate mai mult material si mai multe resurse pentru productie. Capacul permite perforarea sa usoara pe baza unui model deja desenat si faciliteaza accesul catre continut.

Pe de alta parte conceptul Sunny Side Eggs propune o abordare destul de optimista, dar si din dorinta producatorilor de a linisti conumatorii cu privire la anumite riscuri legate de bacteriile alimentare, cum ar fi salmonela. Mesajul ambalajului se bazeaza pe transmiterea unei stari de siguranta si prin sublinierea faptului ca produsul este organic si pasteurizat. Abordarea este bazata destul mult pe un marketing al emotiilor, desi mesajul principal este destul de pragmatic. Spre deosebire de „two eggs for you”, Sunny Side Eggs este un produs adresat intregii familii si oferit intr-o cantitate generoasa: 12 bucati.

Produsele alimentare, precum ouale necesita si o publicitate care sa scoata in evidenta caracterul lor sanatos, natural. In acest caz, un produs de tip „bio”, neprelucrat de masinarii sau de alte procedee care sa modifice starea sa originala. Rich’s Farm Fresh Eggs este un concept simplu de ambalaj, dar care comunica destul de mult la nivelul etichetei. Etichetele imprimate „in-house” de catre producator, ambalarea manuala si calitatea cartonului de a fi reciclabil 100% intareste ideea de oua sanatoase, „bio”, pastrate exact asa cum au venit din natura.

 

Pentru final am pastrat un brand deosebit, care utilizeaza cartoanele de oua pentru a transmite un mesaj social destul de important pentru realitatea actuala a americanilor. In cultura culinara a americanilor, ouale sunt produse de baza, consumate zilnic si acum stim ca pe cutiile de lapte se pot comunica multe informatii cu privire la diverse cazuri de disparitie, iata ca nici cartoanele de oua nu sunt deloc o solutie rea pentru transmiterea unor mesaje ce indeamna la gesturi de caritate pentru soldatii aflati in misiuni militare. Cromatica si diversele elemente grafice ale conceptului Eggs for Soldiers sunt inspirate din viata militareasca si scot in evidenta produsul, creand un impact vizibil in spatiile comerciale in defavoarea altor branduri din categorie. In mod subtil, folosind imagini ale produsului, designerii au creat o medalie din oua, tomcai pentru a arata ca prin achizitia produsului vor putea ajuta adevaratii eroi. Conceptul poarta semnatura Springetts.

Articol realizat de Maria Crangasu

468 ad