Capacele de bere – noua materie prima pentru artisti

Product Information

V-ati gandit vreodata ca unele ambalaje pot capata intrebuintari cat se poate de creative. Cati dintre voi
v-ati gandit sa purtati cercei in forma de capac de bere/suc? Sau v-ati pune pe perete un tablou realizat din capace de bere? Imaginatia artistilor nu are limite, iar marketerii ar trebui sa le multumeasca pentru asta, caci datorita lor brandul reprezentat pe un astfel de capac va fi extrem de vizibil.  Un lucru este cert: din momentul in care capacul este atasat produsului si pana la reutilizarea sa sau reciclarea sa creativa, acesta joaca un rol important atat in descrierea calitatiilor produsului si ulterior a unui obiectiv decorativ.

Cum poti descrie calitatiile unui capac de bere si de ce este bine sa le stii?

Capacul, acest obiect rotund, zimtat pe margini, joaca un rol de protectie si de reprezentare a produsului. Capacul este realizat dintr-un metal usor, ieftin si rezistent la presiuni, iar in interior este acoperit cu o pelicula de plastic care previne ruginirea acestuia in contact cu lichidul si bineinteles pastreaza lichidul nealterat. Toate sticlele imbuteliate si cu capac protector din metal sunt atent testate inainte de a iesi pe piata, deoarece un capac neprins bine poate provoca incidente grave, chiar moartea si mai apoi boicoturi din partea consumatorilor marcii.

Message on the top

Partea creativa a capacului se afla la suprafata exterioara si in interiorul sau. La exterior, designul trebuie sa contina un element de identitate definitoriu pentru marca si care sa-l ajute pe consumator sa repreze produsul cat mai repede in marea de alte produse. Cele mai des intalnite simboluri grafice pe capacele de bere, mai ales, sunt logo-urile brandului, dar pot fi si simboluri cu care consumatorii principali se identifica, ca de exemplu o minge de fotbal (Sprite este un bun exemplu).

Cu ocazia diferitelor campanii si promotii, capacul este un element care isi poate schimba culoarea sau designul tocmai pentru a atrage atentia si mai mult sau chiar pentru a se transforma intr-un element de colectie ce ofera orginalitate produsului, dar si care il fixeaza mai usor in mintea consumatorului. Pe partea interioara, cel mai adesea se pot regasi mesaje ce merg in ton cu identitatea brandului (exp: sloganul campaniei) sau coduri promotionale (precum cele care te indeamna sa participi la concursuri cu inscriere prin sms) sau chiar mentionarile unor premii de diferite valori.

Reciclarea inseamna creativitate

Este o anumita categorie de public care intelege necesitatea si creativitatea fenomenului de reciclare. Ca sa fii un bun „reciclator” trebuie sa vezi dincolo de menirea initiala a unui obiect si sa incerci sa-l incarci cu noi simboluri si intrebuintari. Asa au aparut bijuterii ce folosesc ca materie prima capacele de bere si care ajung sa coste sume considerabile tocmai datorita originalitatii lor. Cercei, bratari, coliere, posibile verighete – Kotik Design este chiar unul dintre cele mai interesante branduri de bijuterii) sunt doar cateva dintre produsele imaginatiei artistilor. Ideile nu se opresc aici, iar colectionarii de capace de bere devin si artisti plastici prin crearea unor tablouri cu aspect de mozaic (dar din capace de bere) sau a unor obiecte decorative ce au si o utilitate crescuta (veioze, candelabre etc).

Insa cea mai buna concluzie si axata pe obiectivele de promovare este aceea conform careia capacul de bere poate avea o viata extrem de scurta sau din contra extrem de lunga. Pentru cei care recileaza, capacul de bere poate fi doar o simpla materie prima, cel mult un obiect de colectie, daca urmaresc istoria unui brand. Insa pentru companii reutilizarea unui capac este calea spre un suport de promovare de lunga durata, avand in vedere faptul ca tii la vedere un obiect realizat din capace, il arati prieteniilor, iar ceea ce tu afisezi pe capac comunica despre brandul tau.

Asadar, capacul…un element mic de identitate, dar cu un potential mare.

Articol realizat de Maria Crangasu

468 ad