Ambalajele pentru sucuri sanatoase – parca “rupte din natura”

Product Information

Caldura mare, mon cher! Hidratarea este solutia, dar nu oricum si nici cu orice. S-a demonstrat ca in situatii de dishradatare maxima, consumatorii sunt orientati catre acele produse care sa le inspire inca din etapa de contact cu ambalajul, o stare de potolire a setei si o promisiune sigura de a elimina disconfortul creat de lipsa de lichide vitale.

Sunt cateva elemente care pot satisface o necessitate de baza, iar designerii de recipiente dedicate imbutelierii sucurilor sanatoase si delicioase le-au pus in valoare. Daca vorbim de o sticla de suc cu aroma de fructe, natural este conceptul de baza. De ce? Pentru ca acei consumatori acre se orienteaza catre o aroma inspirata din natura plina de optiuni sanatoase trebuie convinsi de faptul ca sucul provine fix din inima fructului si ca acesta ajunge cat mai nealterat posibil pe buzele consumatorilor. Mai jos sunt doar cateva exemple care vorbesc despre aceasta nevoie de abundenta naturala, inspirata dintr-o simfonie de culori si forme oarecum jucause:

De la perspectiva „bio” trecem la o perspectiva mai amuzanta, cu puternice accente creative. Culoarea si o poza apetisanta a fructului nu mai sunt elemente care sa ofere unicitate produsului. Se trece la urmatorul element care reuseste sa distinga produsul de celelalte asemenea lui. Asadar, vorbim de forma produsului, care de data aceasta este inspirata tot de natura.  Ambalajul de mai jos nu este tocmai sustenabil, avand in vedere faptul ca imbutelierea produsului in recipiente mai mici presupune utilizarea unei cantitati triple de material pentru ambalare. Cu toate acestea, este un ambalaj care te induce in eroare intr-un mod pozitiv. Pare astfel, ca sucul nu a parasit niciodata interiorul portocalei, chiar daca aceasta portocala de mai jos este defapt din Tetra-pak.

Si textura joaca un rol important. Are loc o hibridare creativa intre textura naturala, propriu-zisa a fructului si recipientul in care se regaseste sucul. Utilizarea texturii inspirata din aspectul fructului il ajuta pe consumator sa inteleaga extrem de rapid care este aroma sucului. Mai mult decat atat determina produsul sa aiba o imagine distincta, simpla, dar de efect si care transmite informatii importante despre produs intr-un mod eficient la nivel vizual. Naoto Fukasawa este renumit pentru seria de cutii cu design si textura dupa chipul si asemanarea fiecarui fruct care da aroma sucului. Consumatorului I se ofera o experienta similara cu cea a servirii sucului direct din pulpa fructului. Ambalajul preia astfel, la nivel de reprezentare, calitatiile fructului din care este realizat sucul. Mai mult decat atat, experienta senzoriala nu este redata doar la nivel vizual, ci si la nivel tactil, designul incercand sa reproduca si modul in care textura fiecarui fruct se simte in mod natural. Asadar, sa nu va mirati ca daca beti nectar de kiwi veti simti acel mic puf care imbraca coaja fructului.

Indiferent de concept, ambalajele pot reda mai mult decat informatii si mesaje subliminale care sa-l determine pe consumator sa cumpere produsul. Ambalajul poate crea o anumita stare, o senzatie reala sau un context, tocmai pentru a crea o experienta unica in relatia consumator – brand.

Articol realizat de Maria Crangasu

468 ad