Ambalajele “gemene”

Product Information

<strong>Utilizata fie pentru a spori vanzarile intr-o gama de produse, fie pentru a forta promovarea rapida a unei marci din acelasi portofoliu cu un brand arhicunoscut, „dual packaging” este o tactica atat inovativa cat si eficienta. Marcat de creativitate si de ingeniozitate un ambalaj dual presupune completarea formei, a graficii, a ideii de produs si a identitatii unui brand pe care doua produse le poarta. Cel mai elocvent exemplu este marca de lichior Jekyll and Hyde. Atat numele produsului, cat si designul sticlelor exprima dualitatea si in aceeasi timp nevoia de completare. Asadar, concluzia este simpla…doua identitati de produs sunt reunite sunt acelasi ambalaj, pentru a exprima ambivalenta brandului.

Asemenea, celebrelor personaje mitologice, cu doua capte si acelasi corp, ambalajele de tip dual sau twin, reunesc doua produse diferite si ambalate separate sub un ambalaj principal .  Nu doar conceptual de twin packaging este interesant, ci tehnica speciala prin care sunt fabricate. De cele mai multe ori, produsul cu o dimensiune mai mica este integrat in cel cu o dimensiune mai mare, precum micutele papusele rusesti, numite “matrioshka“. Alteori, ele sunt unite la extremitati asa cum vedea in exemplul oferit de sosul si pastele Barilla. Acest concept a castigat chiar si unul dintre cele mai pretioase premii pentru inovatie in domeniul conceptului si designului de ambalaj, premiul DuPont.

Este o tehnica ce poate fi confundata la prima vedere cu ofertele special de tipul 2 in 1 sau la 2 produse primesti un al treilea gratis. Lasand la o parte aceste metode rudimentare ce necesita doar o folie de plastic si ceva scotch, dual packagingul este util atunci cand avem de-a face cu marci din aceeasi categorie de produs care se sustin reciproc. Daca avem de-a face cu o marca girant, déjà cu o notorietate crescuta, noul produs din extensia de linie i se poate atasa, mai ales daca la nivelul valorilor si al utilitatii se completeaza reciproc.

Unele concepte  sunt pe cat de utile, pe atat de innovative si orignale. Two Way Toothpaste este cu siguranta acea pasta de dinti care iti face diminetile mai rapide, fara sa te mai certi cu colega sau colegul de apartament pe tema: cine se va spala primul pe dinti. Iar daca suntem mult prea comozi borcanul cu doua capace si sticla cu doua gaturi ne vor face viata mult mai frumoasa. De asemenea, pentru degustatorii de vin, s-a inventat si sticla cu doua capete, protejate de cate un pahar, atipic ce-i drept, pe post de dop. Conceptul este romanesc, dezvoltat de agentia Ampro Design si castigator al unui Penta Award. Conceptul este realizat pentru moment doar intr-un atelier manual de sticlarie si este apreciat la nivel mondial.

Articol realizat de Maria Crangasu

468 ad