Ambalaje in stil minimalist

Product Information

Simplu, degajat, chic…sunt doar cativa termini care pot denumi curentul minimal in designul ambalajelor. Cand un ambalaj are cat mai putine elemente grafice si care nu incarca fara un scop anume conceptul, inseamna ca acel ambalaj pune accentul in primul rand pe produs si pe calitatea sa intrinseca. Exemplele in aceasta zona sunt multe si fac referire cel mai adesea la produsele la care te astepti cel mai putin. Insa doar la prima vedere.

Sa aruncam o privire peste conceptul Fruita Blanch. Natura conservata la borcanele sau la sticla trebuie pusa in valoare cahiar daca este extrasa din contextul sau obisnuit. Produsele acestui brand sunt ambalate manual, ceea ce ofera un aspect artizanal produsului. Aceasta caracteristica trebuie scoasa in evidenta, iar alegerea creativilor de a lasa pur si simplu o suprfata cat mai mare neacoperita de etichete a fost decizie inteleapta. Insasi timida eticheta care specifica informatiile de baza: logo-ul brandului, cantitatea redusa de conservanti si zahar si denumirea produsului, are un efect uimitor de a scoate in evidenta caracteristicile produsului. Ceea ce este la fel de original si indica ideea de „homemade” este asezarea celor trei tipuri de produse comercializate de brand sub forma unui chestionar. In casuta aferenta fiecarui produs in parte este facut un semn care indica natura sa.

ambalaje

Migram un pic spre latura cosmetica, unde va vom prezenta un produs dedicat igienei orale. Pozitionat in zona produselor de lux, GLO Science, este o pasta de dinti a carei prima caracteristica este albirea profesionala si sanatoasa a dintilor. Ambalajul discret, dar elegant in acelasi timp pune accentul pe ideea de alb si stralucirea, doar cateva linii curbe abstracte formand literele din denumirea brandului. Ambalajul aceste se pozitioneaza si ca unul ecologic, date fiind dimensiunile sale stricte si economia de material. Asadar, minimal poate insemna si ecologic – mai putin material, mai putina culoare, mai putine inserturi de alte materiale nebiodegradabile.

Nici categoria produselor de consum imediat nu ocoleste acest trend, ba chiar reuseste sa-i exploateze cu succes specificul. Good Food este un  brand care ofera consumatorilor sai hrana sanatoasa, cu continut reduse de colesterol, bazat pe multi nutrienti sanatosi. Daca multe branduri isi atrag consumatori prin imagini cu mancaruiri extrem de apetisante, Good Food a ales varianta simpla, dar de efect si care exprima si ideea de mancare sanatoasa si usoara. Fiecare pachet in parte are un icon destinat prin care se poate comunica tipul mancarii, alaturi de o explicatie sumara a acesteia. Ideea de deliciu este mai mult exprimata la nivel textual, decat la nivel vizual, asa cum am fost obisnuiti pana acum.

Cat despre alte concepte de ambalaje in stil minimalist, va invitam sa urmariti galeria de mai jos.

Articol realizat de Maria Crangasu

468 ad