Acelasi ambalaj pentru o lume intreaga. Este posibil?

Product Information

IKEA = SUEDIA.Si nu este doar o reducere la absurd a unui brand national profitabil si peste hotare, ci insasi esenta care nu se pierde de 20 de ani incoace. In spirtul olimpic, inca proaspat si cald, m-a inspirit o atleta suedeza, plecata de ceva vreme din tara sa natala, pentru a respire aerul racoros al Marii Britanii, locul sau de bastina si antrenament la momentul actual. A fost o chestie chiar draguta: Daca vrea sa-mi aduc aminte de casa, ma duc la IKEA. Dupa parerea mea acesta este cel mai bun exemplu de branding glocal (de la local extins la nivel global), dar si o sursa buna de inspiratie in ceea ce priveste marketingul ambiental. Cu toate boicoturile in spate din trecut, prezent si viitor, IKEA a ramas totusi locul in care zumzaie oamenii, in care se construiesc vise si ambiente personale. Pentru aceasta ai nevoie de un brand sustenabil, reinventabil si cat mai simplu cu putinta tocmai pentru a-I lasa pe oameni sa-si imprime amprenta personala.

Nu am putut sa nu observ iar si iar, in diferitele mele escapade la IKEA, cum ambalajul pune in valoare produsul. Pe baza unui continuu proces de comunicare si observare a publicurilor, produsele comercializate sub marca IKEA se bucura de “haine” dupa chipul si asemanarea celor care le cumpara. Ceea ce este si mai interesant, este puterea sistemului unitar de a comunica aceleasi valori si idei peste tot in lume. Intr-un fel birocratic, managementul IKEA denumeste acest fapt: Codul de Conduita care este internalizat de toti angajatii si reflectat si la nivelul identitatii vizuale a produselor.

NO ENVIOREMENT. NO BUSSINESS.

Vorbeam de istoria boicoturilor cu care s-a confruntat brandul suedez. E drept ca orice mastodont se loveste de astfel de aspecte chiar daca ele sunt adevarate sau nu. Cu toate acestea, raspunsul la toate problemele vine dintr-o politica de responsabilitate sociala bazata in primul rand pe mediu. Daca stam sa analizam cauzele in fata carora companiile si publicurile rezoneaza cel mai mult acestea sunt: grija si sanatatea copiilor si aproape la egalitate grija fata de mediu. Este normal: NO ENVIOREMENT. NO BUSSINESS. Asadar, politica de reciclare, de utilizare a materialelor de ambalare biodegradabile si efortul de a reduce emisiile de cabon prin utilizarea tuturor tipurilor de transport, ajuta la pastrarea IKEA printre cele mai cunoscute branduri.

MANANCI CEEA CE TE INSPIRA

IKEA nu vinde doar mobila, ci vinde o cultura si un stil de viata celor care vor sa iubeasca Suedia si dialogul intre culturi. Nu este de mirare ca acest brand satisface mai multe nevoi de baza: daca ti-a satisfacut nevoia de a gasi un loc in care sa stai si in care sa-ti expui personalitate, bineinteles ca trebuie sa se ocupe si de hrana ta zilnica. Cu o gama larga de produse provenite din Suedia, dar care sunt si puternic impregnate cu gustul culturii suedeze, IKEA reuseste sa-I cucereasca atat pe curiosi, cat si pe cei mai gurmanzi. In filosofia IKEA, chiar si mancarea poate conduce spre ceva placut si relaxant, iar produsele pot deveni carti de vizita ale acestei culture, pot fi jucarii sau simple unelte de dialog la nivel international. Ambalajele IKEA se recunosc doar prin grafica, chiar si in lipsa unui logo.

Articol realizat de Maria Crangasu

468 ad